Jak to zrobić? Wszystko zależy od rodzaju materiałów:)
Podrzucę parę pomysłów, które sprawdziły się w moim przypadku.
PLIKI I DOKUMENTY "KOMPUTEROWE"
Najprostszym sposobem jest zakupienie sobie pendriv'a lub dysku zewnętrznego o dużej pojemności. Jeżeli wybierzemy pendriv, polecam dokonanie od razu "zmiany nazwy" na taką, która będzie nam się kojarzyła z zawartością. Dokumenty, które tam będziemy umieszczać, najlepiej od razu przydzielać do konkretnych folderów. Im konkretniejszy folder, tym szybciej odnajdziemy potrzebny nam dokument. Dobrym sposobem jest założenie folderu KLASA 4, w nim kolejnych podfolderów: TESTY, POMOCE i można dalej uszczegółowić: GRAMATYKA, LITERATURA, POETYKA, czy jak nam odpowiada. W ten sposób bez problemu znajdę test z fonetyki na poziomie klasy 4:)
Jednak zdarza nam się zapomnieć pamięci przenośnej i wtedy jest problem. Nie każdy dziennik elektroniczny ma też możliwość zamieszczania w nim plików, a nawet, jeżeli ma, to są one dostępne tylko w danym roku szkolnym. I tak musiałabym co roku wprowadzać wszystkie pliki na nowo. Stąd o wiele lepszym rozwiązaniem jest umieszczanie tego typu dokumentów w chmurze. Osobiście korzystam z 2 tego typu "dysków" - One Drive oraz dysk Google. Oba mają możliwość tworzenia folderów, podfolderów, itp., mają dużą pojemność i są bardzo proste w obsłudze. Ich plusem jest to, że dostęp zabezpiecza nasz login i hasło, można się zalogować na każdym urządzeniu połączonym z Internetem. No i tu pojawia się "minus" - niestety w szkolnej rzeczywistości zdarza się brak połączenia:( Jednak z mojego doświadczenia wynika, że częściej zapominałam w domu pendriv'a niż nie było Internetu w szkole.
PREZENTACJE W GENIAL.LY, CANVIE ITP.
W okresie zdalnego nauczania każdy z nas zgromadził wiele materiałów dostępnych pod konkretnymi linkami. Oczywiście, można te linki "wklejać' w dokument Word i tak je porządkować, jednak to nie ułatwi nam pracy.
Najlepszym sposobem na uporządkowanie tego typu materiałów okazał się linoit.com
Jest to bezpłatna aplikacja dostępna w Internecie. Wystarczy się zalogować i można działać:) Poniżej krótki filmik z instrukcją.
DOKUMENTY NA KARTKACH
Zawsze mamy dużą ilość kserówek, sprawdzianów, itp. W moim przypadku to także coraz większa liczba tzw. rysnotek oraz kart pracy. Można wkładać je do koszulek i do segregatora, ale bardzo często przerywają się te "dziurki" w koszulkach i wszystko zaczyna się rozjeżdżać. Bardzo mnie to denerwowało, więc szukałam innej możliwości. Tutaj najlepszym rozwiązaniem okazała się duża teczka z licznymi przegródkami.
Przegródki opisałam literami alfabetu oraz skrótami działów, jakie omawiam na języku polskim. W ten sposób nie szukam długo kart pracy do lektury "Syzyfowe prace", bo są pod literą "S", a rysnotki dotyczące głosek i liter znajdę w zakładce "FON" czyli fonetyka. Bardzo mi to ułatwiło pracę.
To moje sposoby na porządkowanie materiałów. Może komuś się spodobają i z nich skorzysta, jednak najważniejsze jest, aby znaleźć swój własny system i ułatwić sobie w ten sposób pracę w kolejnych latach.
Też mi się marzy taki porządek 👍 ciagle sobie obiecuję " posegregowac,poukładać. Może teraz. Dziękuję za podpowiedzi ☺
OdpowiedzUsuńooo dzięki dobra kobieto za podpowiedź, tez sobie teczki przygródkowe kupię!
OdpowiedzUsuńCzęsto są na wyprzedaży w Auchane:) Taka kryptoreklama;)
Usuń