poniedziałek, 11 listopada 2019

Alternatywy dla Story Cubes

Ostatnio zafascynowały mnie kostki Story Cubes i czynię starania, aby je zakupić dla szkoły. Jednak nie byłabym sobą, gdybym nie spróbowała tych dość drogich, niestety, pomocy zastąpić czymś tańszym. Na razie mogę zaproponować 2 rozwiązania.

1. W sklepie wypatrzyłam grę "Moim zdaniem". 


Proponuje ona kilka wersji zabawy, między innymi budowanie zdań z wykorzystaniem wylosowanych obrazków. I tu wystarczy drobna modyfikacja zasad, aby uzyskać efekt słynnych kostek.
Obrazki (jest ich aż 84 i są dwa komplety - jeden "wycięty", a drugi na planszach, ale zawsze można pociąć:) podzieliłam na grupy tematyczne:
- osoby
- zawody/sportowcy
- zwierzęta
- jedzenie
- różne
Z każdej grupy kart uczniowie losowali po jednej, tylko z kategorii "różne" - dwie. Mogli dokonać wymiany jednej karty, ale w obrębie tej samej kategorii
W oparciu o wylosowane obrazki mieli za zadanie napisać krótką historyjkę. Oto efekty (przed poprawą, stąd liczne błędy)


Zaletą tej gry są:
- wykonanie (kolorowe, twarde tekturki)
- ilość kart
- cena (zapłaciłam 21 PLN)

2. Samodzielnie przygotowałam karty w oparciu o proste ikonki. Stworzyłam kilka kategorii:
- osoby
- miejsca
- emocje
- przedmioty
- zwierzęta





Karty zalaminowałam, aby mogły dłużej służyć. Z każdej kategorii uczeń będzie mógł wylosować 2 obrazki i w oparciu o nie napisać np. opowiadanie, baśń. Ponieważ z tymi kartami planuję pracę indywidualną, opracowałam jeszcze dodatkową"ściągę" dla mnie, abym wiedziała, jakie obrazki do wykorzystania miał dany uczeń.  Po prostu w trakcie losowania będzie "odhaczał" na karcie.


Karta do zaznaczania w wersji PDF tutaj



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz