czwartek, 17 października 2019

Kodowane powtórzenie o głoskach, literach i sylabach

Po raz pierwszy zdecydowałam się na stworzenie zakodowanej karty pracy. Przygotowałam ją z myślą o powtórzeniu przez czwartoklasistów materiału przed sprawdzianem z podstaw fonetyki. Uczniom bardzo się spodobało, zwłaszcza to, że dopiero przy końcowych pytaniach udało im się odgadnąć zakodowany kształt. A na karcie ukryłam dużą cyfrę "6" i pracę na lekcji podsumowałam życzeniem im takiej właśnie oceny ze sprawdzianu.
 Karta do zamalowywanie kratek:
Pytania (zamalować należy kratkę podaną przy poprawnej odpowiedzi lub odpowiedziach)
1.            1.   Głoskę:
- widzę         A2
- słyszę        G2
- piszę          D10
- mówię       F1

2. „A” jest:
- samogłoską            D5
- spółgłoską              J2

3. Literę:
- widzę         B3
- słyszę        E2
- piszę          E1
- mówię       I4
4. „B” jest:
- samogłoską            H2
- spółgłoską              G6
5. Tylko samogłoski to:
- a, ą, b, e, ę              A1
- e, a, i, u, y              D1
6. Spółgłoski twarde to:
- a                  H1
- c                   B8
- mi                 I4
- d                  C6
- ć                   J5
- t                   E10

 7. Spółgłoski dźwięczne to:
- c                   J1
- b                  E5
- w                 G7
- f                   F2
- m                 F5
- t                   A8
8. Ile sylab jest w wyrazie marzyciel
- 2                  E3
- 4                  H7
- 3                  C2
9. Głoski miękkie to:
- d                  A1
- ć                   G8
- zi                  D10
- m                 D7
- mi                B5
- ź                   F9
10.Głoski bezdźwięczne to:
- z                   F4
- s                   B6
- b                  E8
- p                  C9
12. W wyrazie brzuszek jest:
- 8 liter         B4
- 8 głosek    J9
- 6 liter         B1
- 6 głosek    B7

Karta z pytaniami w wersji PDF tutaj


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz