środa, 9 października 2019

Jak pracuję z kartami SmartSnotes?

Wczoraj zadano mi takie właśnie pytanie, więc postaram się na nie odpowiedzieć.
Przygotowałam sobie  w programie SmartSnotes komplet kart z sentencjami o przyjaźni. Wydrukowałam je i zalaminowałam, aby mogły mi posłużyć na dłużej:)
Klasę dzielę na małe grupy (max. 3 osoby) i każdy zespół losuje jedną z kart. Następnie daję im czas, aby wykonali 3 polecenia znajdujące się na tychże kartach:
- odczytajcie hasło (muszą odnaleźćwyrazy i ułożyć je w sentencję)
- wyjaśnijcie, co według was ono oznacza
- spróbujcie przedstawić je w formie rysunku.
W razie problemów z odczytaniem haseł, podpowiadam uczniom, jak to zrobić.
UWAGA! Dobrze jest tak podzielić zespoły, aby w każdym były osoby zróżnicowane pod względem poziomu umiejętności.

Na tę pracę uczniowie potrzebują około 30 minut. Na koniec lekcji każda grupa prezentuje efekty swojej pracy i krótko je omawiamy.

Ta lekcja może być odrębną jednostką, ale równie dobrze można ją zrobić jako wprowadzenie do np. "Małego Księcia" bądź jako podsumowanie omawianego tekstu, w którym jest mowa o przyjaźni.

A to efekty pracy moich uczniów (klasa 6):








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz