wtorek, 22 stycznia 2019

Feedback - ewaluacja

Ostatnio wiele słyszałam na temat wartości oceniania kształtującego. Szczerze mówiąc, jestem już zmęczona stawianiem ocen i zastanawianiem się, czy są one sprawiedliwe, czy nie. Postanowiłam więc poczynić przygotowania do wdrożenia klas właśnie w ocenianie kształtujące, którego jednym z ważniejszych elementów jest feedback czyli informacja zwrotna. Przygotowałam sobie już kilka wzorów kart, przy pomocy których otrzymam najprostszą odpowiedź na pytanie: Czy poprowadzona przeze mnie lekcja dała coś uczniom? 
Moje narzędzia są na razie bardzo proste, wręcz prymitywne, ale od czegoś trzeba zacząć.

1. Termometry

Kartkę z termometrami można na koniec lekcji "puścić" w obieg po klasie lub przykleić na drzwiach. Uczniowie powinni zrobić kropkę lub kreskę na wysokości temperatury, która najlepiej określa ich odczucia.

2. Róża wiatrów
W założeniu moja "róża" ma być rozdana każdemu uczniowi pod koniec lekcji lub na zakończenie cyklu tematów. Dziecko na wszystkich osiach będzie musiało zaznaczyć punkt w miejscu, które jego zdaniem najlepiej oddaje odczucia po zajęciach.
Oczywiście pytania pod termometrami czy na osiach można zmienić. Można też zwiększyć lub zmniejszyć liczbę termometrów czy osi, w zależności od naszych potrzeb

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz