czwartek, 24 września 2020

Praca na zajęciach dydaktyczno - wyrównawczych z wykorzystaniem Nearpod'a

 Nowy rok szkolny, nowe wyzwania. Moi piątoklasiści bardzo lubią wymyślać zadania dla swoich rówieśników. Pracowali już z Learning Apps, a dzisiaj wypróbowaliśmy Nearpod. I wszystko w ramach zajęć dydaktyczno - wyrównawczych.

Ostatnio na lekcjach uczniowie poznawali podział rzeczowników na własne, pospolite, żywotne, nieżywotne, osobowe oraz nieosobowe. W ramach dodatkowych zajęć najpierw powtórzyliśmy sobie te informacje i przećwiczyliśmy na przykładach z naszego otoczenia (a było tego sporo, bo lekcja była w sali biologicznej).

Potem zaproponowałam uczniom stworzenie prezentacji z zadaniami dla ich kolegów. Wybrałam do tego celu Nearpod. I tak przy okazji dzieciaki powtórzyły sobie trochę angielskich słówek (bo wyszukiwarka w tym programie najlepiej "reagowała" na ten język), przećwiczyły jeszcze raz określanie rodzaju rzeczownika (bo sprawdzały, czy na danym slajdzie ich koledzy znajdą to, co jest w poleceniu) i w końcu utrwaliły sobie zasadę pisowni rzeczowników własnych (bo do ostatniego polecenia potrzebne były takie właśnie wyrazy). A jakby tego było mało - było też trochę geografii, bo zobaczyliśmy "fragmenty" Paryża, Chin oraz podziwialiśmy widok Warszawy z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki.

A efekt? Prezentacja z zadaniami dla kolegów i koleżanek oraz możliwością wirtualnego odwiedzenia ciekawych miejsc.

Mój wkład w tę pracę - poprawienie poleceń od strony językowej, "zmontowanie" prezentacji (choć pod czujnym okiem uczniów:))

Efekt?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz