poniedziałek, 10 lutego 2020

Sposób na opis przeżyć

Najczęściej opis przeżyć wprowadzamy w oparciu o znane z omawianych lektur przeżycia bohaterów. Internet jest więc już przepełniony "gotowcami". 
Aby uniknąć powielania wzorów i zmusić uczniów do samodzielnego myślenia, przygotowałam puzzle (zainspirowana webinarem Anny Albrecht). 
Wykonanie obrazków do ułożenia w tym programie zajęło mi tylko chwilę. Wystarczyło pobrać zdjęcie ze strony https://pixabay.com/pl/ , na której udostępniono grafiki nie wymagające praw autorskich. 
Wybrany obrazek wprowadzamy do programu, a potem wybieramy poziom trudności (ilość kawałków), kształt pojedynczych puzzli i dopisujemy tagi. I gotowe. Kiedy puzzle zostanie wygenerowane, można wybrać opcję "dzielenia się" i uzyskamy różne możliwości udostępnienia naszej gry.
Aby móc pracować z opisem przeżyć, wybrałam obrazki prezentujące rożne emocje. Uczniowie losowo otrzymali ode mnie link z jedną układanką.  Po złożeniu puzzli, musieli określić, jakie emocje przedstawia obrazek i jaka sytuacja mogła je wywołać.
Następnie przypomnieliśmy sobie zasady dotyczące pisania opisu przeżyć wewnętrznych i dzieciaki przystąpiły do pracy. O dziwo, bardzo się zaangażowali i powstały naprawdę ciekawe prace. 

Linki do moich puzzli:








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz