poniedziałek, 6 stycznia 2020

Test na style uczenia się

W Internecie można znaleźć wiele różnych testów dotyczących preferencji uczenia się. Przeprowadzenie tego typu badania w klasie uważam za podstawę pracy z uczniami, zwłaszcza w sytuacji, gdy umiejętność uczenia się jest uznawana za jedną z tzw. kompetencji kluczowych.
Długo szukałam testu, który nie sprawiłby większych problemów czwartoklasistom, aż trafiłam na taki, który wydał mi się w miarę prosty i czytelny, nawet dla dzieci.
Pozwoliłam sobie jednak na drobne przeróbki, czyli uprościłam zastosowane tam polecenie oraz zamieniłam wyrazy, które mogłyby być niezrozumiałe, na ich "łatwiejsze" synonimy.
Przerobiłam też nieco tabelkę służącą do wpisywania punktów, aby nie myliła uczniów przy wypełnianiu. W efekcie uzyskałam taki test:



Ilość punktów przypisaną do Twojej odpowiedzi wpisz na kropkach obok pytania
1 = NIGDY   2 = RZADKO  3 = CZASAMI  4 = CZĘSTO   5 = ZAWSZE

1. Łatwiej uczę się słówek, kiedy im się przyglądam lub wypisuję je na kartce.
.......


2. Szybciej uczę się jakiegoś przedmiotu, słuchając niż czytając podręcznik
......


3. Wolę zajęcia, na których powtarza się materiał przerobiony z podręcznika
 ......


4. W trakcie nauki lubię coś jeść, żuć gumę itp.
.......


5. Kiedy uważnie słucham lekcji, potrafię zapamiętać ważne punkty bez ich zapisywania.
 ......



6. Wolę zadania pisemne niż ustne.
 .......


7. Dobrze sobie radzę w rozwiązywaniu krzyżówek, zagadek i łamigłówek.
 .......


8. Wolę zajęcia, na których powtarza się materiał przekazany w trakcie lekcji.
 .......


9. Obrazy i filmy ułatwiają mi zrozumienie danego tematu:
 .......


10. Pamiętam więcej, czytając książkę niż słuchając lekcji.
 .......


11. Aby zapamiętać numery telefonów, muszę je najpierw zapisać.
 .......


12. Wolę słuchać wiadomości przez radio niż czytać gazety.
 .......


13. W trakcie nauki lubię trzymać w ręku ołówek lub pióro.
........


14. Muszę przepisywać z tablicy przykłady podawane przez nauczyciela, aby móc je później powtórzyć.
 .......


15. Wolę ustne polecenia nauczyciela niż te podawane w tekście lub na tablicy.
 .......


16. Wolę, jeśli podręcznik zawiera mapy, wykresy i zdjęcia, ponieważ ułatwia mi to lepsze zrozumienie materiału.
 .......


17. Lubię słuchać muzyki, gdy się uczę.
.......


18. Muszę sporządzać listę spraw, które mam teraz załatwić.
.......


19. Potrafię sprawdzić moją pracę poprzez szybkie jej przejrzenie i "wyłapać" większość  popełnionych błędów.
.......
20. Wolę raczej przeczytać gazetę niż słuchać wiadomości przez radio lub telewizję
.......

21. Potrafię zapamiętać numery telefonów, kiedy je usłyszę.
 .......


22. Lubię wykonywać pracę, która wymaga zaangażowania moich rąk i narzędzi
........


23. Jeśli coś napiszę, muszę to potem głośno przeczytać, aby się przekonać jak to brzmi.
 .......
24. Lepiej zapamiętuję jakiś materiał, jeśli mogę się poruszać w trakcie nauki: np. chodzić  po klasie, brać udział w jakiejś grze, która wymaga przemieszczania się, itp.         

……..    

OBLICZANIE PUNKTÓW:

Wpisz TYLKO w białą kratkę cyfrę, którą zakreśliłeś w trakcie wypełniania testu. Kiedy wpiszesz cyfry, odpowiadając na wszystkie 24 pytania, podlicz każdą kolumnę, a przekonasz się, jaką preferencję posiadasz w zakresie uczenia się.
 
Numer pytania
Preferencje wzrokowe
Preferencje słuchowe
Preferencje motoryczne
1
X
X
2
X
X
3
X
X
4
X
X
5
X
X
6
X
X
7
X
X
8
X
X
9
X
X
10
X
X
11
X
X
12
X
X
13
X
X
14
X
X
15
X
X
16
X
X
17
X
X
18
X
X
19
X
X
20
X
X
21
X
X
22
X
X
23
X
X
24
X
X
Razem




Test w wersji PDF

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz