piątek, 8 listopada 2019

Wykorzystanie "doodle" na języku polskim

Coraz bardziej wciągam się w rysowanie, ale poszukuję różnych sposobów wykorzystania rysunków - nie tylko w kartach pracy.
Ostatnio sprawdzam możliwości wykorzystania tzw. doodle. Na facebook'owej stronie "Maja Mark - polski w rysunkach" można odnaleźć opracowany w ten sposób "Gang przypadków". Podsunięty tam pomysł wykorzystałam ostatnio na lekcjach i z przyjemnością obserwowałam, jak uczniowie angażują się w tworzenie własnej wersji w/w gangu. Co więcej - już następnego dnia nie mieli większych problemów z wymienieniem nazw przypadków.
Ta sama lekcja, ten sam temat, a wygląd "gangu"  nieco inny (i to nie tylko kwestia tablicy:)


Tutaj wykonanie jest moje, ale szczegóły wyglądu podawali uczniowie na zasadzie swoich skojarzeń.

Natomiast na moich lekcjach "doodle" znalazły już inne zastosowanie.
Uczniowie otrzymują kartkę papieru A4 i najpierw rysują swoje wersje "kciuków", ale już na tym etapie muszą zastanowić się, jak je przedstawić, aby potem można było ułożyć do rysunku jakąś historyjkę - opowiadanie. W ten sposób tworzą plan opowiadania na etapie rysowania postaci i ewentualnych dodatkowych elementów.
Po wykonaniu rysunku na drugiej stronie kartki piszą opowiadanie z dialogiem, które ma być dopasowane do wymyślonych wcześniej postaci.
I tak powstały historie o rodzinie Dudlów (pisownia uczniów), muzykach i wiele innych opowieści. Sama byłam zaskoczona zaangażowaniem uczniów w tę pracę. I muszę przyznać, że wymyślone przez nich opowiadania są całkiem dobre. A nie mieli zbyt wiele czasu na pisanie, ponieważ na wykonanie obu zadań mieli tylko 45 minut.
A tu przykład jednej z prac. Od razu zaznaczam, że skan wykonałam jeszcze przed jej poprawieniem:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz