sobota, 5 października 2019

Gry na Learning Apps jako forma pracy na zajęciach wyrównawczych

Lubię sięgać po gry znajdujące się na stronie Learning Apps, ale nie zawsze mam pewność, że są one poprawne merytorycznie, stąd bardzo często robię je sama. Mam wtedy pewność, że znajdą się w nich informacje, które omówiłam z uczniami. Czasem podsuwam im te gry jako formę powtórki przed sprawdzianem.
Ostatnio na zajęciach wyrównawczo - dydaktycznych w klasie 4 to uczniowie podawali przykłady i wraz ze mną tworzyli gry ortograficzne z pisowni "rz". W ten sposób zajęcia były dla nich ciekawe, a przy okazji utrwalali sobie pisownię.
W jaki sposób?
W pierwszej grze - "grupowanie" - musieli znaleźć przykłady słów z "rz" wymiennym oraz z "rz" pisanym po spółgłoskach. Każdy podany wyraz "analizowaliśmy" czy spełnia potrzebne nam kryterium. Dzięki temu uczniowie utrwalali sobie zasady ortograficzne, a niejako przy okazji zapamiętali sporo słów, w których piszemy "rz".
Ponieważ sami zaproponowali, że chcą "zrobić" jeszcze jedną grę, zdecydowaliśmy się na dobieranie obrazków w pary czyli tzw. "memo". Tym razem szukaliśmy różnych wyrazów z "rz", niekoniecznie wymiennym czy po spółgłoskach. Do każdego słowa musieliśmy też wybrać najlepiej pasujący obrazek. I już tu przekonałam się, jak wiele zapamiętali słów z początku zajęć, bo wyszukanie wyrazów z "rz" nie było problemem:)
 Na zakończenie sami na sobie przetestowali przygotowane zagadki. Obiecałam też, że pokażę stworzone przez nich gry na lekcji. I na pewno bardzo się ucieszą, kiedy powiem im, że wymyślone przez nich zadania ortograficzne zaprezentowałam innym nauczycielom.
Linki do gier z pisowni "rz":
memo:
https://learningapps.org/display?v=pb8nhqvgj19
grupowanie:
https://learningapps.org/display?v=pqyc9qgr319

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz