piątek, 13 grudnia 2019

Lapbook jako forma pracy z lekturą

Ten rok szkolny to w moim życiu zawodowym czas prób, testów i eksperymentów. Tym razem sprawdziłam zastosowanie lapbooków przy omawianiu lektury.
Pomysł oczywiście nie jest mój, więc tym bardziej obawiałam się, jak sobie z tym wyzwaniem poradzimy - ja oraz moi uczniowie.
Najpierw zaproponowałam lapbook jako dodatkową pracę dla chętnych.  Dzieci wykazały spore zainteresowanie taką formą, więc postanowiłam zaangażować wszystkich w robienie lapbooka w ramach utrwalenia wiadomości o lekturze.
Oczywiście, nie wspomniałam uczniom, że to będzie w jakikolwiek sposób związane z nauką. Poprosiłam, aby w swoich pracach zaprezentowali bohaterów, miejsca, w których toczyła się akcja, ciekawsze wydarzenia. Podsunęłam im też pomysł, aby umieścili w lapbooku zagadki związane z utworem.
I w ten sposób przez 2 lekcje dzieciaki były bardzo zajęte wyszukiwaniem informacji w tekście, sprawdzaniem swoich wiadomości. Początkowo konsultowali jeszcze ze mną niektóre problemy, ale później dyskutowali już tylko między sobą. Okazało się, że nawet słabsi uczniowie nabyli sporą wiedzę na temat omawianej lektury.
Inne korzyści z takiej pracy?
Uczniowie są tak zaangażowani w prace, że w klasie panuje spokój i, o dziwo, cisza. Owszem, są jakieś rozmowy, ale szeptem.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz